CTR

CTR is een online marketing begrip. CTR staat voor Click Trought Rate. Hiermee doelen we op het percentage personen dat op een banner klikt.

Rekenvoorbeeld CTR

De CTR is eenvoudig uit te rekenen. Stel je hebt 1000 bezoekers op je website. Als hiervan 5 mensen op een banner klikken, dan heb je een Click Trough Rate van 0,5 procent (5/1000)*100 = 0,5

Heb je 25000 bezoeker gehad en hebben hier 325 van doorgeklikt, dan is je CTR 1,3% (325 / 25000) x 100 = 1,3%

Wat is een gemiddelde CTR?

Een gemiddelde CTR is natuurlijk moeilijk te geven. Het hangt van heel veel factoren af. Welke factoren hebben er allemaal invloed op de CTR?

  • Hoe goed sluit de advertentie aan bij de doelgroep?
  • Hoe goed is de advertentie? Bevat hij bijvoorbeeld een duidelijke Call to action?
  • Wat is het advertentieformaat? Over het algemeen geldt, hoe groter en vooral hoe breder de banner, hoe hoger de CTR
  • Wat is de positie van de banner? Staat hij boven de vouw, binnen de content, in het rechtermenu of onderaan de pagina?

Je kunt er echter van uitgaan dat een goede implementatie voor een Click Trough Rate van rond de 2 procent moet kunnen zorgen. Maar als een van bovenstaande factoren kan dit zomaar veel lager of juist veel hoger zijn.

Volg je ons al?
Vinden we leuk :-)

Lees ook ons blog

Recruitment.nu
SocioMerce lanceert Recruitment.nu

Met trots presenteren we Recruitment.nu. Met dit nieuwe concept maken we duidelijk onderscheid tussen de traditionele dienstverlening van SocioMerce, namelijk het genereren van kwalitatieve salesafspraken,

Lees verder

Vind je het interessant? Wij zijn expert op het gebied van LinkedIn, dus volg ons daar. Vinden we leuk!

Misschien vind je dit ook interessant?

Upselling

Het begrip upselling houdt in dat je probeert een duurder product aan een klant probeert te verkopen. Upselling wordt vaak verward met cross selling en deepselling. Het verschil is

Lees verder

Value chain Michael Porter

Value chain Michael Porter – De Value chain van Michael Porter is een van de belangrijkste en meest gebruikte management modellen voor het maken van een interne analyse. Porter ontwikkelde

Lees verder

The internet of things

The internet of things (in het Nederlands heel saai ‘Internet der dingen’ genoemd – Internet was voorheen alleen toegankelijk met een computer. Met The internet

Lees verder

eCPC

eCPC staat voor Effective Costs Per Click. Het is een online marketing term die wordt gebruikt om de prestaties van verschillende advertenties met elkaar te

Lees verder

Scrum

Scrum is een flexibele manier om (software)producten te maken. Er wordt gewerkt in multidisciplinaire teams die in korte sprints, met een vaste lengte van 1

Lees verder